• Αναζήτηση
  • ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ

    Εις ένδειξιν κατανόησης των μοναδικών πολιτιστικών συνθηκών που υφίστανται στη χώρα μας, ξεκινώ τη στήλη με τον ίδιο τρόπο που ξεκινά το Σύνταγμα της Ελλάδας: «Εις τo όνoμα της Αγίας και Ομooυσίoυ και Αδιαιρέτoυ Τριάδoς». Μια απορία ωστόσο: ο τίτλος του Συντάγματος γράφει πλέον «... Ελλάδας» και όχι «... Ελλάδος» . Η ακριβώς επόμενη πρόταση λοιπόν γιατί γράφει «... Τριάδος» και όχι «... Τριάδας»; Εικάζω, πάντως, ότι έχει να κάνει κάτι με τις «Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας», όπως διατυπώνονται στο Μέρος Πρώτο, Τμήμα Β΄, Αρθρο 3, παρ.

    Τrinitas
    Εις ένδειξιν κατανόησης των μοναδικών πολιτιστικών συνθηκών που υφίστανται στη χώρα μας, ξεκινώ τη στήλη με τον ίδιο τρόπο που ξεκινά το Σύνταγμα της Ελλάδας: «Εις τo όνoμα της Αγίας και Ομooυσίoυ και Αδιαιρέτoυ Τριάδoς». Μια απορία ωστόσο: ο τίτλος του Συντάγματος γράφει πλέον «… Ελλάδας» και όχι «… Ελλάδος» . Η ακριβώς επόμενη πρόταση λοιπόν γιατί γράφει «… Τριάδος» και όχι «… Τριάδας»; Εικάζω, πάντως, ότι έχει να κάνει κάτι με τις «Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας», όπως διατυπώνονται στο Μέρος Πρώτο, Τμήμα Β΄, Αρθρο 3, παρ. 3: «Το κείμενο της Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο.Η επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας και της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.» Μου κάνει εντύπωση αυτό και μου προκαλεί ακόμη μια απορία: προτού το δημοσιεύσουμε, δεν πήραμε την έγκριση της Εκκλησίας για το Σύνταγμα;

    Lactans
    Επιμένω στα λατινικά τιτλίδια, όχι για να σκανδαλίσω, αλλά επειδή σκοπεύω να επιστρατεύσω, χάριν ποικιλίας, την καλλιτεχνία των εκ δυσμάς αδελφών μας. Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό με το φιλμάκι του Κώστα Γαβρά, επιθυμώ να κάνω μια αφιέρωση: μια σεμνή και ευσεβής παράσταση, στη φωτογραφία, προς τέρψιν των συμπο λιτών και ομοθρήσκων μου. Η συγκεκριμένη είναι από τις αγαπημένες μου. Οχι μόνο επειδή το έργο είναι εξαιρετικό αλλά και επειδή αφηγηματικά η απεικόνιση με ενθουσιάζει. Εχει κάτι το ατίθασο αυτή η Παναγία, δεν είναι σκυμμένη, δεν βρίσκεται στο μέσον του «γυναικείου καθήκοντός» της αλλά κοιτάζει το παιδί της με υπερηφάνεια, επιδεικνύοντας χωρίς καμία σεμνοτυφία το εκτεθειμένο στήθος της.

    (Τότε με τον Τιερί ντε Κορντιέ, είχα αφιερώσει μια άλλη, υπέροχη Γαλακτοτροφούσα, μεταβυζαντινή. Από μια άποψη, ελπίζω να υπάρξουν και άλλες αφορμές. Οταν μαζευτούν αρκετές, μπορεί να κάνουμε μια έκθεση. Στο Ζάππειο, ίσως;) zenakos@tovima.gr

    http://artfully-on-saturday.blogspot.org

    Πολιτισμός