• Αναζήτηση
  • ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ

    Δεν είμαι βέβαιος για ποιον λόγο βρισκόμουν στο Βερολίνο αλλά πιθανότατα ήταν κατά τη διάρκεια της 4ης Μπιενάλε. Είχα μια σημαντική συνάντησηγια πρωινό, στις 8.00, παρακαλώ. Η συνάντηση ήταν τόσο σημαντική που είχα ξεκινήσει με σφηνάκια ουίσκι τα χαράματα, στον αντίποδα ασφαλώς του μούζλι με φρούτα με το οποίο βρέθηκα αντιμέτωπος στο περιώνυμο ξενοδοχείο Αντλον. Ηταν, το λιγότερο που θα μπορούσε να πει κανείς, μια βαριά ημέρα. Επιπλέον, ως γνωστόν, το αλκοόλ νωρίς το πρωί είναι μάλλον απολαυστικό.

    ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΖΕΝΑΚΟΣ

    Δεν είμαι βέβαιος για ποιον λόγο βρισκόμουν στο Βερολίνο αλλά πιθανότατα ήταν κατά τη διάρκεια της 4ης Μπιενάλε. Είχα μια σημαντική συνάντησηγια πρωινό, στις 8.00, παρακαλώ. Η συνάντηση ήταν τόσο σημαντική που είχα ξεκινήσει με σφηνάκια ουίσκι τα χαράματα, στον αντίποδα ασφαλώς του μούζλι με φρούτα με το οποίο βρέθηκα αντιμέτωπος στο περιώνυμο ξενοδοχείο Αντλον. Ηταν, το λιγότερο που θα μπορούσε να πει κανείς, μια βαριά ημέρα. Επιπλέον, ως γνωστόν, το αλκοόλ νωρίς το πρωί είναι μάλλον απολαυστικό. Είναι μόλις έρθει το σούρουπο που αρχίζεις να το μετανιώνεις.

    Ημουν λοιπόν ευγνώμων στον Χαβιέ Πέρες, τον γκαλερίστα της Ρeres Ρrojects, που μου πρόσφερε λιμάνι εκείνη τη βραδιά. Αν μόνο δεν ήταν εκείνος ο ενοχλητικός τύπος με τη γενειάδα και το ημίψηλο που είχε σκαρφαλώσει σε ένα τραπέζι και δεν με άφηνε να συγκεντρωθώ στο φαγητό μου και στην ευγενέστατη Μαργαρίτα…

    «Μην του δίνεις σημασία» μου είπε η Μαργαρίτα. «Ετσι κάνει πάντα. Αλλά είναι γλυκύτατος. Ο Ντας είναι καλλιτέχνης της γκαλερί».

    «Α, βέβαια, με τις φωτογραφίες…» είπα. «Νόμιζα ότι αυτός ήταν μικρός».

    «Είναι μικρός» μου είπε. «Γεννημένος το ΄81». Τον ξανακοίταξα και τα γένια, τα μαλλιά, το καπέλο, τα διάφορα αξεσουάρ με είχαν μπερδέψει. Πίσω από όλα αυτά ήταν ένα παιδί με «υποσχόμενη» δουλειά. Θυμάμαι να σκέφτομαι ότι ήταν ένας εξαιρετικός, εξαίσια ασεβής φωτογράφος. Η γενική άποψη τον ήθελε συνεχιστή φωτογράφων όπως η Ναν Γκόλντιν. Παρά το αμφιλεγόμενο της συμπεριφοράς του- παράτησε την πλούσια και φιλότεχνη οικογένειά του και ξεκίνησε να φωτογραφίζει στους δρόμους της Νέας Υόρκης στα δεκαέξι του- λίγοι ήταν αυτοί που δεν διέκριναν πίσω από τους θεατρινισμούς του έναν ταλαντούχο καλλιτέχνη.

    Δυστυχώς η δουλειά θα παραμείνει υποσχόμενη. Ο Ντας Σνόου βρέθηκε νεκρός την περασμένη Δευτέρα. Η γιαγιά του, Κριστόφ ντε Μένιλ, γνωστή συλλέκτρια, επιβεβαίωσε ότι πέθανε από υπερβολική δόση, παρ΄ ότι είχε πρόσφατα ολοκληρώσει πρόγραμμα αποτοξίνωσης από την ηρωίνη. Ο Ντας Σνόου είχε κάνει την πρώτη του ατομική έκθεση μόλις το 2005. Ηταν είκοσι οκτώ χρόνων.

    zenakos@tovima.gr

    http://artfully-onsaturday.blogspot.org

    Πολιτισμός