• Αναζήτηση
  • ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ

    Κατάμεστο ήταν το συνέδριο «Αrt & Βusiness» την περασμένη Τετάρτη, ιδίως κατά τους χαιρετισμούς του υπουργού Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά και επιφανών επιχειρηματιών. Μετά οι λιγότερο ανθεκτικοί έβγαιναν έξω λίγο συχνότερα για καφέ και- για να μιλήσω στη γλώσσα της ελληνικής σύγχρονης τέχνης- networking, ωστόσο παρέμεινε στην αίθουσα πρωτοφανές πλήθος για ένα τέτοιο θέμα. Το συνέδριο διοργάνωσε η εφημερίδα «Αξία», για δεύτερη χρονιά, υπό τον συντονισμό της συναδέλφου Λητώς Μησιακούλη .

    Αξίες
    Κατάμεστο ήταν το συνέδριο «Αrt & Βusiness» την περασμένη Τετάρτη, ιδίως κατά τους χαιρετισμούς του υπουργού Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά και επιφανών επιχειρηματιών. Μετά οι λιγότερο ανθεκτικοί έβγαιναν έξω λίγο συχνότερα για καφέ και- για να μιλήσω στη γλώσσα της ελληνικής σύγχρονης τέχνης- networking, ωστόσο παρέμεινε στην αίθουσα πρωτοφανές πλήθος για ένα τέτοιο θέμα. Το συνέδριο διοργάνωσε η εφημερίδα «Αξία», για δεύτερη χρονιά, υπό τον συντονισμό της συναδέλφου Λητώς Μησιακούλη . Η διοργάνωση ήταν, δίχως υπερβολή, άψογη.

    Συμπληρώσεις
    «Πρόσφατες διεθνείς εξελίξεις σε επιμελητικό και θεωρητικό επίπεδο σχετικά με την επανάκαμψη του ζωγραφικού μέσου» έρχεται να «συμπληρώσει» η έκθεση με τίτλο «Ρaint-id- Σύγχρονη Ζωγραφική στην Ελλάδα». Την επιμελείται ο Σωτήρης Μπαχτσετζής και παρουσιάζεται στο ΜΜΣΤ (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), στο πλαίσιο της 2ης Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, ως τις 31 Ιουλίου.

    Είναι βέβαιο ότι όποιος απευθύνει πρόσκληση σε ένα κοινόειδικό και μη- με τέτοιες μεγαλόπνοες εξαγγελίες (…να «συμπληρώσει πρόσφατες διεθνείς εξελίξεις σε επιμελητικό και θεωρητικό επίπεδο» ), μάλλον ξεκινά με ένα επικοινωνιακό μειονέκτημα. Καθ΄ ότι τέτοιου είδους «συμπληρώσεις» δύσκολα αποδεικνύονται- και πάντως όχι με μια έκθεση-, ενώ προϋποθέτουν σε δυσανάλογο βαθμό την καλή προαίρεση του θεατή και αναγνώστη, η οποία κατά τεκμήριο είναι δυσεύρετη, είναι γενικώς μάλλον πιο σώφρον να δηλώνει κανείς ότι δεν «συμπληρώνει» τίποτε, έστω και αν μολοντούτο πρόθεσή του είναι να κάνει ακριβώς αυτό.

    Αποδίδω πολλές από τις κακίες που ακούστηκαν στους βρωμερούς διαδρόμους των εγχώριων εικαστικών σε αυτό το επικοινωνιακό ατόπημα- ίσως και λίγο στην παρουσία του Λακάν και του Ιγκλετον, μια πολιτική- ακόμη περισσότερο, ιδεολογική- ορθότητα που λίγοι προσδιορίζουν ως τέτοια, ωστόσο είναι σε θέση να την εισπράξουν ως ενόχληση. Δεν συμμερίζομαι ωστόσο τον αρνητισμό απέναντι σε μια έκθεση ενός σκεπτόμενου νέου επιμελητή που δίνει βήμα σε καλούς, αλλά και κάποιους πολύ καλούς, όπως ο Βαγγέλης Γκόκας και ο Βασίλης Καρούκ, καλλιτέχνες. (Είναι εύκολο να μεμψιμοιρείς έξω από τον χορό. Ολοι ξέρουν όμως ότι στην πραγματικότητα το κάνεις επειδή, αν σηκωθείς, θα φανεί πως- για να μιλήσω και πάλι στη γλώσσα της ελληνικής σύγχρονης τέχνης- you just ain΄t got the groove…)

    zenakos@dolnet.gr

    http://artfully-on-saturday.blogspot.com

    ΜΜΣΤ, Εγνατίας 154, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 240002, www.mmca.org.gr

    Πολιτισμός