• Αναζήτηση
  • «Ελευσις – Πέρασμα» σε παρισινούς κήπους

    ΠΑΡΙΣΙ. Αxis, Αxis Μundi- Ερως και Θάνατος, Εκάτη, Νάρκισσος, Περσεφόνη, Ανάδυσις, Ελευσις, Πέρασμα... Μυθολογικές μορφές και έννοιες στενά συνδεδεμένες με τη λατρεία της Μητέρας Γης αποτελούν τις εγκαταστάσεις της έκθεσης «Ελευσις- Πέρασμα» της Βάνας Ξένου που εγκαινιάστηκε χθες στους Κήπους του Ρalais Royal στο Παρίσι, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια. Οι μεγάλων διαστάσεων εγκαταστάσεις της έκθεσης, που θα διαρκέσει ως τις 25 Δεκεμβρίου, είναι εμπνευσμένες από την έννοια της έλευσης και του περάσματος, του άξονα ως δύναμης μεταφοράς και των ιστορικών αρχετύπων της φύσης.

    ΠΑΡΙΣΙ. Αxis, Αxis Μundi- Ερως και Θάνατος, Εκάτη, Νάρκισσος, Περσεφόνη, Ανάδυσις, Ελευσις, Πέρασμα… Μυθολογικές μορφές και έννοιες στενά συνδεδεμένες με τη λατρεία της Μητέρας Γης αποτελούν τις εγκαταστάσεις της έκθεσης «Ελευσις- Πέρασμα» της Βάνας Ξένου που εγκαινιάστηκε χθες στους Κήπους του Ρalais Royal στο Παρίσι, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια.

    Οι μεγάλων διαστάσεων εγκαταστάσεις της έκθεσης, που θα διαρκέσει ως τις 25 Δεκεμβρίου, είναι εμπνευσμένες από την έννοια της έλευσης και του περάσματος, του άξονα ως δύναμης μεταφοράς και των ιστορικών αρχετύπων της φύσης. Μέσα από αυτή την οπτική ο τρόπος με τον οποίο είναι τοποθετημένες στις αλέες των κήπων του Ρalais Royal δεν αποτελεί απλή διακοσμητική αντίληψη αλλά φιλοδοξεί να αναγάγει τη φύση σε ανώτερη πραγματικότητα χρησιμοποιώντας τον κόσμο ως έννοια που φωτίζει τα πράγματα και τα καθιστά ορατά. Ανάμεσα στα δέντρα, στο νερό και στο χώμα του περιβάλλοντος χώρου και στο μέταλλο των εκτιθεμένων έργων αναπτύσσεται μια διαδραστική σχέση που παραπέμπει στον κύκλο της ζωής, σύμφωνα με τον οποίο τα πράγματα φανερώνονται διατηρώντας το μυστήριο της δημιουργίας τους. Ο έντονα συμβολικός χαρακτήρας της έκθεσης καλεί τον επισκέπτη σε μια διαδρομή μύησης, σύμφωνη με την καλλιτεχνική και πνευματική πορεία της Βάνας Ξένου και την ιδιαίτερη σχέση της με τα Ελευσίνια Μυστήρια, τους μύθους της αρχαιότητας και τη θεωρία ότι το οπτικό πεδίο κρύβει το αόρατο. Σύμφωνα με την καλλιτέχνιδα, η μορφή και ο μύθος είναι στοιχεία αλληλένδετα αφού έχουν τις ρίζες τους στην ανθρώπινη σκέψη και δημιουργία. Και αυτή ακριβώς η έννοια της μορφής, της απεικόνισης που συνδέεται με το είδωλο, γίνεται η έκφραση της έννοιας του ιερού στην τέχνη. Μέσα από τη μυθολογία η Βάνα Ξένου φιλοδοξεί να αποδώσει στη σύγχρονη δημιουργία τις πνευματικές και μεταφυσικές διαστάσεις των ιερών παραδόσεων που ταξιδεύουν μέσα στον χρόνο κρατώντας ανέπαφη τη δύναμη και το μυστήριό τους.

    Πολιτισμός