• Αναζήτηση
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑ

    ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ 2005-2010 Το κινητό τηλέφωνο πολυλειτουργικό εργαλείο επικοινωνίας K. ΛΙΑΜΙΔΗΣ Στο πλαίσιο ενός ισχυρά ανταγωνιστικού και διαρκώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος, η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας λειτουργεί ως πρότυπο αποδοτικότητας και ανάπτυξης τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Συμπληρώνοντας 11 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, η κινητή τηλεφωνία έχει πλέον αναδειχθεί

    ΤΗΛΕ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ 2005-2010 Το κινητό τηλέφωνο πολυλειτουργικό εργαλείο επικοινωνίας


    Στο πλαίσιο ενός ισχυρά ανταγωνιστικού και διαρκώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος, η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας λειτουργεί ως πρότυπο αποδοτικότητας και ανάπτυξης τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Συμπληρώνοντας 11 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, η κινητή τηλεφωνία έχει πλέον αναδειχθεί μέσο πρώτης ανάγκης και αναπόσπαστο εργαλείο της καθημερινότητάς μας, όπως άλλωστε προκύπτει και από το ποσοστό πληθυσμικής διείσδυσης, που έχει ήδη ξεπεράσει το 100% και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα υψηλότερα της Ευρώπης.


    Καθώς ωστόσο η αγορά εισέρχεται σε φάση ωριμότητας, όπου μοιραία επιβραδύνεται και o ρυθμός αύξησης των συνδρομητών, η ανάγκη για νέες στρατηγικές προσεγγίσεις από την πλευρά των επιχειρήσεων γίνεται ολοένα επιτακτικότερη.


    H πενταετία μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες θεωρείται βέβαιο ότι θα αποτελέσει μια κρίσιμη περίοδο για τον ευρύτερο τομέα των τηλεπικοινωνιών, μια περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας οι ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα έλθουν αντιμέτωπες με ένα νέο φάσμα προκλήσεων και ευκαιριών, που προκύπτουν κυρίως από τις θεαματικές τεχνολογικές εξελίξεις και τις συνεπαγόμενες τάσεις της παγκόσμιας αγοράς, το ρυθμιστικό περιβάλλον, αλλά και την αυξανόμενη διεθνοποίηση του κλάδου. Κρίσιμη θα αποδειχθεί η ικανότητα των εταιρειών να «αφουγκραστούν» τις επικείμενες αυτές αλλαγές και τα μηνύματα της αγοράς και να ενσωματώσουν εγκαίρως και αποτελεσματικά τις ανάλογες δράσεις στα επιχειρηματικά τους πλάνα. Στο πλαίσιο αυτό και λόγω της όλο και μεγαλύτερης απήχησης των υπηρεσιών δεδομένων, είναι, νομίζω, σαφές ότι η ανάπτυξη νέων, πρωτοποριακών υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και, περαιτέρω, η εξατομίκευση των υπηρεσιών αυτών θα αποτελέσουν το επόμενο βήμα στην κινητή τηλεφωνία.


    Εξαιρετικά σημαντικό συντελεστή για την ανάδειξη των υπηρεσιών δεδομένων σε παράγοντα ανάπτυξης του κλάδου αναμφισβήτητα θα αποτελέσουν η καλλιέργεια και η εμπέδωση μιας νέας κουλτούρας χρήσης που θα αναδείξει το κινητό τηλέφωνο σε πολυλειτουργικό εργαλείο επικοινωνίας το οποίο θα προσδίδει στον χρήστη νέες διαστάσεις και δυνατότητες. Αλλωστε έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει μια σημαντική δυνητική πελατειακή βάση η οποία μπορεί να αποτελέσει σταθερό παράγοντα ζήτησης που θα προσεγγίζεται με κατάλληλα στοχευμένες στρατηγικές.


    Κατά τη διάρκεια της επόμενης πενταετίας καθοριστικές θα είναι λοιπόν η ευελιξία που θα επιδείξουν οι εταιρείες του κλάδου στη διαμόρφωση της εμπορικής πολιτικής τους, η βούλησή τους για συνέργειες διεθνούς εμβελείας και ακόμη η διορατικότητά τους στην αναζήτηση νέων αγορών με πολλαπλές επιχειρηματικές δυνατότητες.


    Εχοντας ήδη αποδείξει την πρωτοπορία και την ικανότητά της να πραγματοποιεί τους στόχους που θέτει, η Cosmote είναι καθ’ όλα έτοιμη να συναντήσει τη νέα αυτή εποχή. H εμπορική διάθεση και η ανάπτυξη των υπηρεσιών τρίτης γενιάς και i-mode, η συμμετοχή της σε μια ισχυρή παγκόσμια συμμαχία (μέσω της συνεργασίας της με την ιαπωνική ΝΤΤ DoCoMo), η σταδιακή γεωγραφική της επέκταση στις ανερχόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αποτελούν σαφή δείγματα της φιλόδοξης στρατηγικής της και παράλληλα διανοίγουν νέους ορίζοντες ώστε η Cosmote να υποδεχθεί τη νέα εποχή με ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες, ακόμη περισσότερες κατακτήσεις και, κυρίως, να διατηρήσει αλλά και να επαυξήσει την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας.


    O K. Λιαμίδης είναι Γενικός εμπορικός διευθυντής της Cosmote

    ΑΦΙΕΡΩΜΑ

    ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ 2005-2010 Νέες επενδύσεις σε συστήματα πληροφορικής και τεχνολογίας Γ. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ H πενταετία 2005-2010 θα είναι για την αγορά των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα μια περίοδος στρατηγικών επαναπροσδιορισμών. Σε αυτό θα παίξουν ρόλο η αστάθεια του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, οι νέες τεχνολογίες σταθερών επικοινωνιών, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας τρίτης γενιάς και οι ανάγκες της

    ΤΗΛΕ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ 2005-2010 Νέες επενδύσεις σε συστήματα πληροφορικής και τεχνολογίας


    H πενταετία 2005-2010 θα είναι για την αγορά των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα μια περίοδος στρατηγικών επαναπροσδιορισμών. Σε αυτό θα παίξουν ρόλο η αστάθεια του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, οι νέες τεχνολογίες σταθερών επικοινωνιών, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας τρίτης γενιάς και οι ανάγκες της αγοράς για ευρυζωνικές υπηρεσίες. Αποτέλεσμα αυτών των στρατηγικών επαναπροσδιορισμών θα είναι νέες επενδύσεις τόσο σε συστήματα τεχνολογίας τηλεπικοινωνιών για την απλούστευση της αρχιτεκτονικής των δικτύων (με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων) όσο και πληροφορικής με στόχο την ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών. Παράλληλα θα αναπτύσσονται και θα διατίθενται στην αγορά όλο και περισσότερες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Κάποιες από αυτές θα βασίζονται στην τεχνολογία VoIP.


    H τεχνολογία VoIP (Voice over Internet Protocol) δεν είναι κάτι καινούργιο στις τηλεπικοινωνίες. H μετάδοση φωνής μέσω Internet υπάρχει στο προσκήνιο την τελευταία δεκαετία και αναπτύσσεται σε συνδυασμό με την εξάπλωση του Internet. Με βασικό χαρακτηριστικό το πολύ μικρό κόστος κλήσεων έχει ήδη αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο από την αγορά των διεθνών κλήσεων. Τεχνικά προβλήματα όμως που έχουν σχέση με την ποιότητα της προσφερόμενης επικοινωνίας, την αξιοπιστία (η επιτυχία σύνδεσης απέχει κατά πολύ από το 99,999% που ισχύει στις συνδέσεις PSTN) και την ασφάλεια των κλήσεων (μέσω Internet) δεν έχουν επιτρέψει στην τεχνολογία VoIP να αποσπάσει ακόμη σημαντικά μερίδια στην αγορά των εθνικών κλήσεων και των κλήσεων προς κινητά. Καθώς η τεχνολογία VoIP ωριμάζει χρόνο με τον χρόνο στα θέματα ποιότητας και ασφαλείας (στηριζόμενη και στην αύξηση των ταχυτήτων που επιτυγχάνονται λόγω των ευρυζωνικών τεχνολογιών) ενώ παράλληλα προσθέτει νέα χαρακτηριστικά στις παραδοσιακές τηλεφωνικές υπηρεσίες, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον. Στο ερευνητικό κέντρο του ΟΤΕ ήδη γίνονται έρευνες πάνω σε σχετικές τεχνολογίες οι οποίες, εκτός από πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες στη μεταφορά δεδομένων, εξυπηρετούν και άλλες εφαρμογές, όπως π.χ. η λήψη τηλεοπτικού σήματος σε μορφή data.


    Καθώς η τάση της αγοράς είναι προς τις υπηρεσίες VoIP, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ευρυζωνικότητα, αναγνωρίζεται η επιτακτική ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών. Γι’ αυτό στις προτεραιότητες του οργανισμού την επόμενη διετία είναι η προώθηση της τεχνολογίας αυτής. Τους τελευταίους μήνες έχει συντελεστεί σημαντική πρόοδος τόσο σε επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών. Ο ΟΤΕ έχει προχωρήσει ήδη στις σχετικές επενδύσεις ώστε να είναι σε θέση να εξασφαλίζει διαθεσιμότητα στην πρόσβαση ADSL όποτε και όπου του ζητηθεί.


    Συγκεκριμένα:


    * Μέσα σε 19 μήνες λειτουργίας το ADSL έχει αποκτήσει μερίδιο 10,7% περίπου στις συνδέσεις Internet, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των συνδέσεων Internet (όχι προπληρωμένες κάρτες και Pay As You Go), ο οποίος πανελλαδικά ανέρχεται σε 600.000 περίπου.


    * Τον τρέχοντα Μάρτιο (2005) οι συνδέσεις ADSL ανέρχονται σε 64.000 περίπου, με τη ζήτηση να κυμαίνεται γύρω στις 2.000 νέες αιτήσεις ανά εβδομάδα.


    * Αυτή τη στιγμή ο ΟΤΕ έχει εγκατεστημένη χωρητικότητα προσβάσεων ADSL σε 204 κόμβους του δικτύου του πανελλαδικά με περίπου 120.000 εγκατεστημένες «πόρτες»-παροχές, και


    * Καλύπτει το 65% του πληθυσμού της Ελλάδας (δηλαδή όχι μόνο πρωτεύουσες νομών αλλά και πόλεις άνω των 7.000 κατοίκων).


    Σήμερα, με τη συντριπτική πλειονότητα των νέων αιτήσεων να παραδίδεται εντός μιας εβδομάδας, την ύπαρξη διαθέσιμων παροχών σε όλα τα σημεία πρόσβασης για την κάλυψη νέων αιτήσεων και τις εκκρεμότητες σε αιτήσεις και βλάβες να αγγίζουν το μηδέν (παρά τον διπλασιασμό σε ζήτηση), στόχος του ΟΤΕ είναι στο τέλος της χρονιάς να έχει εγκατεστημένες από 430.000 έως 630.000 παροχές.


    O Γ. Ιωαννίδης είναι Γενικός διευθυντής Τεχνικών Θεμάτων ΟΤΕ

    Οικονομία