Οτι θα ερχόταν μια στιγμή που θα νοσταλγούσαμε τη Ρούλα Κορομηλά ή την trash tv με το «Ερωτοδικείο» της Βίκυς Μιχαλονάκου, με το «Αυτόφωρο» του Λεωτσάκου ή τα συνοικέσια της Αννίτας Πάνια, ας ομολογήσουμε ότι κανείς μας δεν το περίμενε. Η τηλεόραση αυτή την περίοδο αποτελείται από το τρίπτυχο πλήξη – θλίψη – ανία. Βαρεμάρα και κοινοτοπία. Φωτοκόπιες περασμένων μεγαλείων και βραζιλιάνικες σειρές, κωμικές δήθεν σειρές και δραματικές που αυτοπαρωδούνται, ειδήσεις που μπορεί να προβληθούν του χρόνου με νέα που μπορούν να είναι και περυσινά σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι η τηλεόραση στόμωσε. Από το 70% θεαματικότητα των «Δέκα μικρών Μήτσων» στο 70+% θεαματικότητα της «Ζούγκλας» φαίνεται ότι κάτι έχει αλλάξει. Από την εύστοχη σάτιρα περάσαμε στην ανθρωποφαγία με άποψη.


Η τηλεόραση, όπως δήλωσε ο υπεύθυνος για την τηλεθέαση της AGB στο Mega, βρίσκεται στο σημείο όπου βρίσκονταν οι πολιτικοί το ’92, τότε που μιλούσαμε για δεινόσαυρους. Τώρα έχουμε μια τηλεόραση δεινόσαυρο, και οι δεινόσαυροι, απ’ ό,τι ξέρουμε, εξαφανίστηκαν απ’ το μικρό τους το κεφάλι. Προς το παρόν κάνουμε χιούμορ με όσα προγράμματα δίνουν τον τόνο σ’ αυτήν. Σαν να παίζουμε στην ορχήστρα του «Τιτανικού» ενώ αυτός βυθίζεται.


Στη σκιά του πολέμου (με την Αννα Μπουμπουλίνα Ντενίση)


Μια κυρία που με αφίσες σε όλη την Αθήνα διατείνεται ότι ονομάζεται Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα κραδαίνοντας ένα μαχαίρι, στην τηλεόραση διατείνεται ότι λέγεται Αννα και είναι ερωτευμένη με έναν Σέρβο, τον Αλέξη. Ο Αλέξης, που νομίζει ότι είναι Σέρβος, αλλά εμείς ξέρουμε ότι είναι ο Στράτος Τζώρτζογλου, μιλάει σερβικά και υποτιτλίζεται και ύστερα μιλάει ελληνικά χωρίς να υποτιτλίζεται. Ο σύζυγος της Λασκαρίνας-Αννας είναι υπουργός(;) που κάνει παρανομίες και αδιαφάνειες και τα φτιάχνει με μια δημοσιογράφο αμοράλ. Επίσης έχουν και μια κόρη που επειδή δεν την προσέχουν είναι αγενής, γλωσσού και αντικοινωνική. Η αδελφής της Αννας, η Μαρία Γεωργιάδου, συναντά τελείως τυχαία τον άντρα της με την ερωμένη του και έξω φρενών της πετάει ένα ποτήρι μπίρα, που αφήνει και λεκέδες.


Η Αννα όταν βρίσκεται στη Σερβία πέφτει πάνω στον Αλέξη που είναι τραυματισμένος και του θανατά και με το λευκό της μεταξωτό φουλάρι δένει το τραύμα του και φεύγει. Ο Αλέξης παρ’ όλη την αιμορραγία βγάζει το φουλάρι για να μυρίσει το άρωμα της Μπουμπουλίνας και όταν σιγουρεύεται ότι δεν είναι μια φτηνή κολόνια, την ερωτεύεται. Μετά από λίγες ώρες ο Αλέξης βαριά τραυματισμένος βρίσκεται στην Καστοριά, όπου καταλύει η Λασκαρίνα-Αννα, και της ομολογεί ότι «το ‘κοψε» με το πόδι για τα μάτια της και το άρωμά της μόνο. Μόλις βλέπει τον μαραθωνοδρόμο-τραυματία η Αννα του πιάνει το μέτωπο και του λέει: «Δεν έχεις πυρετό πια». Ο Αλέξης της κάνει ερωτική εξομολόγηση λέγοντάς της διαδοχικά: «Μέσα μου δεν ξέρω αν υπάρχει ομορφιά, αλλά μπροστά μου μπορώ να τη δω», «Η ψυχή μου διαβάζει έναν παλιό χάρτη, που δεν υπάρχει πια». Η Αννα του απαντά: «Οσα με περιβάλλουν δεν έχουν ψυχή». Είναι πια ερωτευμένοι. [Για να μην ξεχνιόμαστε: Τον Αλέξη τον κυνηγούν πράκτορες του Ουτσεκά(;), κακοί Σέρβοι(;), η κακιά του η μοίρα(;). Πάντως τον κυνηγούν κάποιοι που υποτιτλίζονται.]


* Η Αννα και ο Αλέξης περνάνε μια μέρα μαζί («Μια μέρα μπορεί να είναι μια ολόκληρη ζωή») στην πανέμορφη Καστοριά ­ δώρο της Βάσιας Τριφύλλη από το «Για πάντα μαζί». Ετσι το σίριαλ μετατρέπεται σε ντοκυμαντέρ της ΕΤ3, με το παράνομο ζεύγος να βρίσκεται σε μια βάρκα και τη Μιμή Ντενίση να ψάχνει ανήσυχη την κάμερα που την παίρνει. Ευτυχώς έχει πολλά γκρο πλαν που απολαμβάνει το ειδυλλιακό τοπίο.


* Η παρλιακή-απροσάρμοστη κόρη της Ντενίση σε μια στιγμή Κάρι, Εκρηξη Οργής παίρνει ένα τούβλο, σπάει την τζαμαρία του σαλονιού και τραυματίζεται άσχημα, παρ’ όλο που βρίσκεται έξι μέτρα μακριά. Η μητέρα της Αννα-Μπουμπουλίνα το μαθαίνει από το τηλέφωνο φορώντας ένα μπεζ σύνολο με ντεκολτέ. Ταράζεται τόσο πολύ μήπως η κόρη της έχει τυφλωθεί από τα θραύσματα της τζαμαρίας ώστε στο επόμενο λεπτό τη βλέπουμε αλλόφρονα να κατευθύνεται στο νοσοκομείο με άλλη αμφίεση. Για να δείξει την εσωτερική ταραχή της φοράει λευκό μοντέλο, μαύρα γυαλιά και επιπλέον ένα τεράστιο γαλάζιο φουλάρι. Τη στολή δηλαδή που πρέπει να φοράει κάθε αγωνιώσα μητέρα όταν πηγαίνει να δει το παιδί της στην εντατική.


Seven (Στη σήραγγα του χρόνου)


Οι επιστήμονες που δεν έχουν ακόμη κατορθώσει να κάνουν πραγματικότητα τα ταξίδια στον χρόνο δεν έχουν παρά να ρωτήσουν τους υπευθύνους του Seven που τα κατάφεραν χωρίς τυμπανοκρουσίες. Ετσι, μπορεί να πέσεις στην εκπομπή της Αννας Μιχαλιτσιάνου όπου ρωτάει τον καλεσμένο της κ. Καλαμίτση «τι σας έμεινε από το 1998;» και ύστερα ο καλεσμένος μάς εύχεται «χαρά, ευτυχία και υγεία για το 1999». Αλλη στιγμή μπορεί να ακούσεις την Ελντα Πανοπούλου να ανυπομονεί για τις καλοκαιρινές διακοπές που είναι προ των πυλών και τους καλεσμένους της να είναι έτοιμοι με τα μπανιερά τους για τις ελληνικές παραλίες.


Οι εκπομπές του Seven είναι ένα συγκλονιστικό ταξίδι στον χρόνο, όπου οι ημερομηνίες, οι χρονιές και οι ώρες μπερδεύονται με πρωτοτυπία, γούστο και τρελό κέφι.


Οι ασπρόμαυρες ταινίες των αρχών του αιώνα που προβάλλονται στο κανάλι και έχουν καταλήξει μαύρες ταινίες με λευκές σκιές. Μην τρομοκρατείσθε, δεν πάσχετε από αρχές καταρράκτη. Αυτές οι ταινίες απευθύνονται στα μάτια της ψυχής μας.


Σύντομο κουίζ (για τα δελτία ειδήσεων)


Σε ποιο κανάλι αναφέρονται οι κάτωθι τίτλοι ειδήσεων:


? Βόμβα στο Μπραχάμι. Ξεκαθάρισμα λογαριασμών της Μαφίας.


? Ροζ σκάνδαλα στον χώρο των επωνύμων.


? Ο Νίκος Γκάλης μιλάει για τον χωρισμό του από την Ελενα Ακριτίδου.


? Ομαδική αυτοκτονία ετοίμαζαν και στην Ελλάδα οι Ανησυχούντες Χριστιανοί.


? Μάνα προσεύχεται και ικετεύει την Παναγία για τον Σκιαδόπουλο.


? Κήρυγμα αντίστασης στις δυνάμεις του Σατανά από τον Χριστόδουλο.


? Οφσάιντ στο σεξ οι Ιταλοί.


? Τα παιδικά χρόνια του Ρέμου. Ο γιος του χασάπη που κατέκτησε τις πίστες.


? Εβρεξε γκολ και δακρυγόνα.


? Τέσσερις τραυματίες από σκύλο. Πολίτες επιχειρούν τη σύλληψή του.


α) Στον Alpha, β) στο Mega, γ) στον Antenna, δ) στο Star, ε) στην ΕΤ1, στ) στη ΝΕΤ.


Απάντηση: Ως πριν από έναν χρόνο η απάντηση θα ήταν πιο εύκολη και από τα κουίζ που δείχνουν την Αλίκη Βουγιουκλάκη και καλούμαστε να απαντήσουμε αν η εικονιζόμενη είναι η Βουγιουκλάκη, η Νένα Χρονοπούλου, η Σοφία Αρβανίτη ή η Ζέτα Λογοθέτη. Πριν από έναν χρόνο λοιπόν θα απαντούσαμε «Σκάι» δαγκωτό. Τώρα όμως… Τώρα, εκτός της κρατικής τηλεόρασης, τα θέματα είναι κοινά για όλα τα ιδιωτικά κανάλια, χωρίς παραλλαγές. Ακόμη περισσότερο, η ταύτιση φθάνει μέχρι του σημείου να προβάλλονται με την ίδια σειρά και ταυτόχρονα. Θέματα όπως «VIP πορνεία» προβάλλονται σε εθνικό δίκτυο, όπως μια συνέντευξη του Πρωθυπουργού που αφορά εθνικά θέματα. Το μόνο που διαφοροποιεί τα κανάλια είναι η μουσική υπόκρουση: Βάγκνερ το ένα, Μπρέγκοβιτς το άλλο, Σοπέν το τρίτο, ρέιβ το τέταρτο.


Απορία


? Γιατί τρέχουν όλοι οι δημοσιογράφοι να κάνουν ρεπορτάζ στο ίδιο θέμα και αυτό δεν γίνεται εκ περιτροπής από τα κανάλια ή με κλήρο ώστε να αποφεύγονται ο συνωστισμός και τα πολλά βαν στους δρόμους; Ενας δημοσιογράφος που θα κρατάει και τα πέντε μικρόφωνα των ιδιωτικών σταθμών φτάνει.




Θυμάστε κάποτε που οι ειδήσεις των 8.30 ήταν στις 8.30; Νοσταλγικά ακόμη έτσι τις ονομάζουμε. Ξεκίνησαν έτσι, αλλά στον δρόμο κάποιο κανάλι αποφάσισε να τις κάνει 8.15, κάποιο άλλο 8.00, κάποιο τρίτο 7.45 και τώρα βρισκόμαστε μέχρι νεωτέρας στις 7.40. Είναι ζήτημα χρόνου να βλέπουμε τις νυχτερινές ειδήσεις μετά την Ελένη Μενεγάκη. Δεν σας συναρπάζει το σλόγκαν «Αυτά που θα μάθετε αύριο, εμείς σας τα παρουσιάζουμε σήμερα»; Εξάλλου, τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα, οι ειδήσεις που βλέπουμε έχουν τη γοητεία του διαχρονικού. Και του χρόνου να τις δούμε, ποιος θα καταλάβει τη διαφορά.


Η άλλη πλευρά του τοίχου (είναι παρωδία)


Οταν η τέχνη αντιγράφει τη Ζωή Λάσκαρη και την περιπέτειά της με την κόρη της, υπάρχουν οι εξής περιπτώσεις: 1) να την αντιγράψει πειστικά, 2) να λειτουργήσει ως παρωδία. Στην περίπτωση της άλλης πλευράς του τοίχου έχουμε μια τρίτη εκδοχή: παρωδία κατά λάθος. Η Ζωή Λάσκαρη υποδύεται την ελληνική βερσιόν της Κριστιάν Αμανπούρ του CNN, είναι δηλαδή μια υπερσικάτη διαζευγμένη που παρεμπιπτόντως κάνει μαχόμενη δημοσιογραφία και μεταξύ άλλων η κόρη της πέφτει στα ναρκωτικά. Από ‘δώ και πέρα τα κλισέ πέφτουν σαν το χαλάζι. Ετσι, μαθαίνουμε από το σίριαλ: 1) Οποιος έρχεται από το χωριό του στην Αθήνα με όνειρα καταλήγει στην Ομόνοια και γίνεται αυτομάτως τοξικομανής, ζιγκολό και κλέφτης (πες το μου ότι πηγαίνοντας να αγοράσω κάλτσες για τους κιρσούς στον Μπακάκο, διαβαίνοντας την Ομόνοια, θα γυρίσω σπίτι του ψάχνοντας τη δόση μου). 2) Το να αδυνατίζεις, να είσαι νευρικός και να μη χαμογελάς είναι τα αδιάσειστα πειστήρια της εξάρτησης (κι αν κάνεις τη δίαιτα των αστροναυτών 1 εβδομάδα 8 κιλά είσαι έτοιμος για την «Ιθάκη»;). 3) «Τρυπιόμουνα γιατί με λέγανε βλάκα» (έτσι, με τη γνωστή αβρή προσφώνηση που αρχίζει από «μ» μεταξύ των Ελλήνων, οι περισσότεροι πρέπει να είναι κρυφοχρήστες).




* Η Λάσκαρη με τον Ευαγγελόπουλο κάνουν πικ νικ στην παραλία. Αυτό που βλέπουμε είναι το γεύμα της Μπαμπέτ, μόνο που αντί για τραπέζι συμβαίνει πάνω σε κροκάλες. Τι μπουκάλια κρασί, τι ποτήρια μπακαρά, τι τραπεζομάντιλα μεταξωτά, τι σταφύλια. Αν κανένας βράχος διέθετε και πρίζα, είναι σίγουρο ότι με μπαλαντέζα θα υπήρχε και φωτιστικό δαπέδου. Η Ζωή Λάσκαρη φορώντας ρέιβερ γυαλιά με κίτρινο τζάμι ασορτί με κίτρινο φουλάρι, εσάρπα και λευκή αέρινη τουαλέτα ποζάρει σε μια αόρατη φωτογράφηση του Ντίνου Διαμαντόπουλου.


* Το εύρημα της ερμηνείας της Ζωής Λάσκαρη συνοψίζεται στο γέλιο που αντικαθιστά στον προφορικό λόγο τα σημεία στίξης. Στο τέλος κάθε φράσης της ­ σοβαρής, αστείας, αδιάφορης ­ γελάει άλλοτε σαρκαστικά, άλλοτε ειρωνικά ή κοσμικά με μια τεράστια γκάμα γέλιου. Μπορεί κάποιος να δημιουργήσει ένα αρχείο από αυτά. «Τι κάνεις; αχα, χααα, αααα». Πώς είναι το γέλιο στις «Ιστορίες από την Κρύπτη»; Ε, έτσι…


* Η καλημέρα του σίριαλ απ’ το τραγούδι του φαίνεται. «Στην άλλη πλευρά του τοίχου / νύχτες με δόντια λυσσασμένου λύκου». Δεν είσαι και απολύτως σίγουρος γι’ αυτό που ακούς, αφού η ερμηνεύτρια αδιαφορεί για την ορθοφωνία.


New Channel (να η ευκαιρία)


Μετά τη χρυσή εποχή του «Ερωτοδικείου», του «Αυτόφωρου» και της Πέπης Τσεσμελή, το New Channel βρίσκεται για άλλη μία φορά στις επάλξεις της modernite με αγόρια και κορίτσια που παρουσιάζουν βιντεοκλίπ και αφιερώσεις τηλεθεατών κάθε μεσημέρι – απόγευμα, ουρλιάζοντας σαν να έχει πάρει φωτιά το στούντιο και δίπλα τους υπάρχει μόνο η Στέγη των Κωφών για να τους ακούσει. Επιπλέον, ο τονισμός των λέξεων της σύγχρονης ελληνικής γλώσσας θεωρείται ξεπερασμένος από τους παρουσιαστές και έτσι φράσεις όπως «Από πού τηλεφωνείς, Μαιρούλα; Σε ποιον αφιερώνεις το υπέροχο τραγούδι της Ελενας Βέντη; Και σ’ εμένα;… Σ’ ευχαριστώ πολύ… Κι εγώ με τη σειρά μου το αφιερώνω σε μια ψυχή που νομίζω ότι μας ακούει» απαγγέλλονται με τσιρίδες σε δεκαπεντασύλλαβο.




* Το πρόγραμμα με τα τραγούδια και τις αφιερώσεις διακόπτεται κάθε λίγο για να παρακολουθήσουμε ιπποδρομίες από το Φαληρικό Δέλτα. Μεταξύ Δημήτρη Κόκοτα, Εφης Σαρρή και Πλούταρχου παρεμβάλλονται τα φαβορί άλογα Θεατρίνος και Picolina – Κυρα-Λένη, ο Βέρντι και ο Μενίρ.


* Στη διάρκεια των μαραθώνιων βιντεοκλίπ, κάτω αριστερά στην οθόνη αναγράφεται η ώρα σαν να είναι η αντίστροφη μέτρηση μιας ωρολογιακής βόμβας που, φευ, ποτέ δεν εκρήγνυται.


* Μια ξανθιά που είναι υπέρμαχος του ουρλιαχτού και ανάμεσα στα βιντεοκλίπ ερμηνεύει τα κουτσομπολιά των σκανδαλοθηρικών εντύπων δήλωσε και «μοντέλο» ως καλεσμένη σε ριάλιτι σόου. Καμία αντίρρηση. Μόνο που το κάλλος της συναγωνίζεται δημιουργίες του Πικάσο της τυφλής περιόδου του.


Οι άντρες δεν υπάρχουν πια (ούτε και οι κωμικές σειρές επίσης)


Η Ελένη Γερασιμίδου έχει την εταιρεία «Δάδα» και ο Χρήστος Βαλαβανίδης είναι υπάλληλός της που παίζει στο Χρηματιστήριο και αγοράζει το 15% της επιχείρησης. Σε ένα ολόκληρο επεισόδιο ακούμε διαλόγους μεταξύ τους όπως: «Είμαι το 65% κι εσύ είσαι ένα μικρούλι 15%», «Είσαι καρακάξα», «Είσαι γκιώνης». Για να την εκδικηθεί κάνει κύκλους με ασβεστόχρωμα στα γραφεία λέγοντας: «Αυτό είναι το 15% και μου ανήκει». Απορώ γιατί δεν γελάτε. Για όσους δεν γελάνε με τέτοια αστεία και κωμικά ευρήματα θα πρέπει επειγόντως να εγκρίνουν τα κανάλια «σύμβουλο τηλεοπτικών κωμικών σειρών» που θα υποδεικνύουν τα κωμικά γκαγκς, όχι τίποτε άλλο, αλλά για να σταματήσουμε τις ουρές στους ψυχαναλυτές.




* Η Γωγώ Μαστροκώστα, η γνωστή γυμνά-στρια, μπαίνει με αυτή τη σειρά στον χώρο της τηλεοπτικής παρερμηνείας. Τραγουδάει κιόλας μέχρι διαρρήξεως τύμπανων το «Δεν υπάρχουν άγγελοι, σου λέω» με σιθρού δικτυωτό φόρεμα, δηλώνοντας στον Κοντογιαννίδη που θέλει να «προωθήσει» στο σίριαλ την κατιούσα καριέρα της: «Είμαι καλλιτέχνις. Δεν είμαι τσουλάρα». Παρ’ όλα αυτά, η Γωγώ Μαστροκώστα δεν είναι η χειρότερη σε αυτό το σίριαλ. Φανταστείτε τις ερμηνείες των καταξιωμένων ηθοποιών. Είναι από τα σίριαλ που περιμένεις το μπρέικ για τις διαφημίσεις με τα αφορολόγητα ελληνικού Δημοσίου με τρελό χτυποκάρδι.


* Στο τέλος κάθε επεισοδίου βλέπουμε τις καλύτερες υποτίθεται σκηνές του επομένου που θα μας κάνουν να ξαναδούμε τη σειρά. Είναι η στιγμή που βλέπεις τι σε περιμένει και χωρίς δεύτερη σκέψη ετοιμάζεις τις βαλίτσες σου για να φύγεις ανθρακωρύχος στο Βέλγιο.


Cinetrip (ή στην τηλεόραση είδα τον δολοφόνο)


Εκπομπή για τον κινηματογράφο όπου δύο φίλες, η Ελπίδα Σκούφαλου και η Μάριον Μιχελιδάκη, βρήκαν ποιος θα τους πληρώνει το εστιατόριο και τα μπαρ μετά το σινεμά: η ΝΕΤ. Ετσι παρακολουθούμε ανάμεσα σε τρέιλερ για τον Χιου Γκραντ και τον Μπραντ Πιτ και στη συνέντευξη του Νίκου Περάκη την Ελπίδα Σκούφαλου, με τη μακαρονάδα να κρέμεται, να προσπαθεί να μας πείσει για την charme του Χιου Γκραντ και να ρωτάει τη Μάριον αν έφαγε προχθές τις γαρίδες της στο προηγούμενο εστιατόριο.




Η αληθινή πρωτοτυπία της εκπομπής δεν έγκειται στην παρουσίαση των τρέιλερ ή στις τουαλέτες απ’ όπου παρουσιάζονται οι ταινίες, αλλά στα μαλλιά της Ελπίδας Σκούφαλου που αλλάζουν σε κάθε πλάνο. Αλλού είναι σπαστά, αλλού ίσια, αλλού φριζέ, αλλού είναι χτενισμένα από τη μία πλευρά μόνο, αλλού είναι «όπως-σηκώθηκα-με-το-σχήμα-του-μαξιλαριού-ως-κουπ». Το Οσκαρ ανήκει βεβαίως στην κομμώτρια-καλλιτέχνιδα.


Διάλειμμα (για διαφημίσεις)


Στα περιφερειακά κανάλια, όπως τα TV Magic, Telecity, GTV, έχουν τις δικές τους κωμικές σειρές που ονομάζουν Infomercials, δηλαδή διαφημίσεις που κρατάνε μία ώρα και κυρίες που ερμηνεύουν πάνω από χαλιά, κατσαρόλες, μαξιλαροθήκες, πετσέτες, τάπερ, αντίκες ή μηχανήματα που φτιάχνουν γύρο για σουβλάκια.


Ειδικές μνείες


α) Στην κυρία που ερμηνεύει τη σχιζοφρενή δολοφόνο με το ψαλίδι. Σε αυτή τη σειρά που διαφημίζει παπλώματα και μαξιλαροθήκες η πρωταγωνίστρια με ένα ψαλίδι στο χέρι δεν αφήνει πάπλωμα και μαξιλάρι που να μην ξεκοιλιάσει για να μας αποδείξει ότι τα προϊόντα αυτά έχουν «κυψέλες». Συγκλονιστικό το εφέ στο οποίο το στούντιο γεμίζει με φτερά χήνας.


β) Στην κυρία που ερμηνεύει την απαιτητική-σνομπ νοικοκυρά μονολογώντας ότι τα «πόμολα» και τα «χερουλάκια» της κατσαρόλας είναι επιχρυσωμένα με 24 καράτια χρυσού. Επιπλέον μας προσφέρει ως δώρο ένα «βιομαγνητικό βραχιόλι» που θα μας ανακουφίσει από… (συμπληρώνοντας οτιδήποτε είσαστε μέσα).


γ) Στην κυρία που ερμηνεύει τον Χουντίνι βγάζοντας μέσα από μια τεράστια πλαστική λεκάνη τουλάχιστον 30 τάπερ, που περιέχουν δοχεία το ένα μέσα στο άλλο, σαν μπάμπουσκες.


Κρις κρος (μην το δείτε, λουστείτε το)


Προειδοποίηση: Μην πείτε ότι είδα φως και μπήκα. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να φωνάξετε την Πυροσβεστική να πάει να σώσει τους πρωταγωνιστές (ΝινιόςΧαλκιάςΧαϊκάλης) που κοντεύουν να αυτοπυρποληθούν από τη βαρεμάρα σε απευθείας σύνδεση.


Αδελφές ψυχές (δεν το πιάσατε το υπονοούμενο;)


Η Σοφία Αλιμπέρτη σκοπεύει να παντρευτεί τον κολλητό γκέι φίλο της για να πικάρει τον παντρεμένο Χάρη Σώζο που της αρέσει και του αρέσει. Δεν χρειάζεται να επιμείνουμε στο στόρι που επειδή έχει ρόλο γκέι ­ ένα ακόμη στοιχείο που πρέπει να διαθέτει ένα «μοντέρνο» σίριαλ ­ νομίζει ότι θα πέσουμε στο πάτωμα από το γέλιο. Μπορείτε να το δείτε για να αποφασίσετε πώς δεν θα βάψετε ποτέ τους τοίχους του σπιτιού σας. Το σπίτι του Χάρη Σώζου έχει χρώμα πράσινο φωσφοριζέ που θα δημιουργούσε μπλακ άουτ ακόμη και στη Μάγια τη μέλισσα. Σε τέτοιο περιβάλλον τι να κάνουν και οι ηθοποιοί εκτός από σαφάρι;


Θέλεις ή δεν θέλεις; (Δεν θέλω, ευχαριστώ)


«Με λένε Δημήτρη και είμαι Υδροχόος. Είμαι χρηματιστής και πιστεύω ότι το χρήμα πρέπει να κυκλοφορεί. Ψάχνω για μια ψηλή, καλλίγραμμη, με προσεγμένο ντύσιμο και χιούμορ, που δεν θα είναι τσιγκούνα».


«Είναι μυστηριώδης αγριόγατα και ψάχνει για ταίρι. Η Ντέμη είναι 23 χρονών και ανήκει στο ζώδιο του Καρκίνου. Θέλει τον άντρα να ξοδεύει γιατί «κάθε μέρα θα πρέπει να με ταΐζει με μία σοκολάτα»».


Οχι, δεν είναι σταχυολόγηση από μικρές αγγελίες ούτε αγγελίες από τηλεπάρτι γνωριμιών 090. Ο Θάνος Καλλίρης (ποπ αοιδός) έχει τηλεοπτικό γραφείο συνοικεσίων με δραματοποιημένες αγγελίες, που επιπλέον, ελλείψει μπατζανάκη, κάνει τον μεσάζοντα για να τα ξαναφτιάξουν ανύπανδρα ζευγάρια.


Παράδειγμα


Ο Βασίλης θα πάει στρατιώτης σε λίγες ημέρες και νιώθει ανασφάλεια θεωρώντας ότι η Κατερίνα έχει πολύ καλύτερα πράγματα να κάνει από το να τον περιμένει να τελειώσει το στρατιωτικό. Ετσι η Κατερίνα, αντί να τον διαβεβαιώσει κατά πρόσωπο για τα αισθήματά της, φωνάζει τον Θάνο Καλλίρη για να κάνει τον μεσάζοντα. Ο Καλλίρης παίρνει το Βαν του Ερωτα ­ ένα βαν με χιλιάδες καρδούλες που θα έκανε ακόμη και την Μπίμπι Μπο να πάθει ναυτία ­ και τρέχει να βρει τον Βασίλη με μια βιντεοκασέτα που έγραψε η αγαπημένη του. Ο Βασίλης μέσα στο Βαν του Ερωτα βλέπει την Κατερίνα να του κάνει ερωτική εξομολόγηση επιπέδου εφαμίλλου των ημερολογίων τοίχου. Η αγαπημένη του απαγγέλλει τον ερωτικό μονόλογο με φόντο πρασινάδα και ο μέλλων στρατιώτης συγκινείται μέχρι δακρύων. Βγαίνοντας από το Βαν και στην επόμενη γωνία υπάρχει η Κατερίνα και τότε… Ο Βασίλης τρέχει προς την Κατερίνα, η Κατερίνα τρέχει προς τον Βασίλη σε slow motion και υπόκρουση «Μην ανησυχείς, μην ανησυχείς» του Δημήτρη Κόκοτα. Ο μπατζανάκης τραγουδιστής έκανε το χρέος του.




Εκτός από το Βαν του Ερωτα, υπάρχει και το Δωμάτιο του Ερωτα για τις μικρές αγγελίες και τα συνοικέσια. Σε αυτό το ροζ σαλονάκι οικοδέσποινα είναι η Αμοντίν, μια Γαλλίδα που μιλάει σπαστά ελληνικά και την οποία κοροϊδεύει ο Καλλίρης. Εκεί η Νεκταρία, που στη μικρή αγγελία της ήθελε έναν άντρα πάνω από 1,80 μ. γιατί βαρέθηκε τους κοντούς, έχει να επιλέξει ανάμεσα στους πέντε υποψηφίους που απάντησαν στην αγγελία της. Και διαλέγει τον ένα, «επειδή είναι Λέων και ακούει Πασχάλη Τερζή». Με τέτοιες σταθερές βάσεις το μέλλον προοιωνίζεται λαμπρό. Το ζευγάρι είναι έτοιμο για γάμο. Μπορεί δηλαδή να πάει στο δίπλα κανάλι για να περάσει το τελικό τεστ από τη Βάσια Τριφύλλη.


Για πάντα μαζί (ευχή ή κατάρα;)


Οι μικρές καρδούλες στο Βαν του Θάνου Καλλίρη έχουν γίνει δύο τεράστιες καρδιές στο ντεκόρ της Βάσιας Τριφύλλη. Η Βάσια Τριφύλλη ντουμπλαρισμένη με τη φωνή της Πίπης της Φακιδομύτης περνάει τα ζευγάρια και τα σόγια τους από διάφορες δοκιμασίες για να τσεκάρει τη σύμπνοιά τους. 1) Πρέπει να κάνει ερωτική εξομολόγηση το ζευγάρι μεταξύ του και έτσι ακούμε τη γυναίκα να λέει στον άντρα της: «Σε ευχαριστώ για τη συμπόνια που μου δείχνεις». 2) Να τραγουδήσει ο ένας στον άλλο επιτυχίες των Σφακιανάκη, Ρέμου, Πουλόπουλου κτλ. όπως καραόκι και να πέσουν τα τείχη της Ιεριχούς από τα «συγκινητικά» φάλτσα. 3) Να βρουν από μια δεκάδα σάντζαλα και μάντζαλα τι ενοχλεί τον άντρα ή τη γυναίκα του ζευγαριού ­ τον ενοχλούν στη μέλλουσα σύζυγό του «τα παπούτσια της και η τσάντα της». 4) Πώς φαντασιώνουν ο ένας τον άλλο ­ τον θέλει μηχανόβιο. Και εδώ στήνεται και το χορευτικό με τον άντρα ντυμένο μηχανόβιο σαν επιθεώρηση στο «Δελφινάριο» και βλέπουμε τη μελλόνυμφη να πέφτει σε έκσταση για τη φαντασίωσή της που πραγματοποιήθηκε. 5) Να καταλάβει με κλειστά μάτια ο μέλλων σύζυγος ποια είναι η γυναίκα του (ανάμεσα σε πέντε αλλοδαπά μοντέλα και ντυμένες όλες μαργαρίτες, γαρίφαλα και κάτι αφηρημένες μεταμφιέσεις σε λουλούδι) από το άρωμά της. 6) Να απαντήσουν τα ζευγάρια στις ερωτήσεις των γονιών και των πεθερικών τους. Οι ερωτήσεις είναι: «Θα τον παχύνεις αν τον παντρευτείς;», «Θα αγαπάς την πεθερά σου ως μητέρα τώρα που θα πάρεις τον γιο μας;», «Θα της κάνεις τα χατίρια επειδή είναι πολύ ευαίσθητη η κόρη μας ή επειδή τη φοβάσαι;».




Αφού περάσουν το τεστ τα ζευγάρια φοράνε τα γαμπριάτικα και κάνουν πασαρέλα. Τα νυφικά είναι του σχεδιαστή Τρανούλη, επίσημου ενδυματολόγου των καλλιστείων. Τέλος, όλοι μαζί, μελλόνυμφοι και σόγια, ποζάρουν για μια φωτογραφία. Γιατί δεν φέρνουν και έναν παπά για να μην μπαίνουν σε κόπο ξανά τα ζευγάρια;


Σημείωση: Η Βάσια Τριφύλλη κυκλοφορεί με χαρτομάντιλα Kleenex, αφανή χορηγό της εκπομπής, γιατί όλο και κάποιος θα συγκινηθεί. Και αν δεν συγκινηθεί κανένας από το ζευγάρι, θα δακρύσει η ίδια, οπότε καλού κακού ας υπάρχουν.


Τα μυστικά της αγάπης (ο κόσμος τα ‘χει τούμπανο)


Αφού το ζευγάρι που γνωρίστηκε μέσω των μικρών αγγελιών του Θάνου Καλλίρη και πέρασε το κρας τεστ της Βάσιας Τριφύλλη παντρεύτηκε, ήρθε η ώρα να μαλλιοτραβηχτεί δημοσίως στην εκπομπή της Σίας Λιαροπούλου που αναλαμβάνει ως σύμβουλος γάμου ή ειρηνοποιός κουνιάδα να ξαναφέρει κοντά το ζευγάρι. Στο φινάλε μιας ώρας, που το ζευγάρι έχει βγάλει όλα τα άπλυτα στη φόρα ο ένας του άλλου, έχει ξεκατινιαστεί, έχει αρπαχτεί και έχουν βριστεί σκαιότατα, η Σία Λιαροπούλου ουρλιάζοντας δίνει τη λύση: «Επιτέλους μπορείτε να κοιταχθείτε στα μάτια και να συνεννοηθείτε; Καλό σας απόγευμα». Φυσικά οι άνθρωποι που τους έφερε η Σία για να τα βρουν δεν βλέπουν την ώρα να βγουν από το πλατό, όπου θα σκοτωθούν με την ησυχία τους, τώρα που με την ευκαιρία η εκπομπή τούς έφερε κοντά.




* Αξίζει ειδικής μνείας η εκπομπή με καλεσμένη μια σύζυγο που ο άντρας της απαιτούσε 11 ερωτικές συνευρέσεις την ημέρα και επιπλέον της έκλεβε τα σουτιέν. «Και τώρα, κυρία Σία μου, δεν φοράω σουτιέν γιατί δεν μου έχει αφήσει κανένα ο άντρας μου». Εκείνη τη στιγμή μπαίνει στο πλατό ο σύζυγος και φωνάζει: «Εδώ το έχω».


* Η ατάκα της παπαδιάς που την απατούσε ο σύζυγός της παπάς έχει μείνει κλασική στους φαν της πιο κωμικής ελληνικής εκπομπής: «Σε όποιον αρέσω, για σένα ποτέ δεν θα μπορέσω» αναφώνησε η παπαδιά για τον μοιχό παπά.


* Στην προσπάθειά τους οι στυλίστες της εκπομπής να ντύνουν τους καλεσμένους στο στυλ της Σίας παρουσιάζουν υπέρβαρες με στρετς, βάζουν ντεκολτέ σε ηλικιωμένες και μίνι σε μεσόκοπες. Ο παράδεισος του Αλμοδόβαρ.


Ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα (κατά μία άποψη)


Ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα, αλλά η τηλεόραση έδωσε το φιλί του θανάτου στο περιεχόμενο ενός βιβλίου που βρισκόταν ήδη στην εντατική. Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε την υπόθεση γιατί, ναι, ναι, το μαντέψατε, είναι ένα γαϊτανάκι απιστιών. Τα ελληνικά σίριαλ, φροϋδικά ως το μεδούλι ­ «δεν υπάρχει καν το ενδεχόμενο μιας αρμονικής σχέσης ανάμεσα σ’ έναν άντρα και μια γυναίκα» ­, ανακηρύσσουν την Ελλάδα παγκόσμια πρωτεύουσα του κερατώματος ­ κάθε ελληνικό σπίτι και ο τάρανδός του. Στον «Ιούδα» το κέρατο έχει όλους τους δυνατούς συνδυασμούς. Ο σύζυγος με την καλύτερη φίλη της συζύγου που επίσης απατά με μια τρίτη γυναίκα και η σύζυγος με έναν παλιό της φίλο. Σ’ αυτό το γαϊτανάκι όπου όλοι μπερδεύονται γλυκά και όλοι γνωρίζονται με όλους δεν γίνεται και κάτι συγκλονιστικό, αφού οι εξωσυζυγικές σχέσεις είναι πιο βαρετές από τις συζυγικές. Γιατί γίνονται όλα αυτά τότε; Μια σοβαρή απάντηση είναι πως όταν έχει μποτιλιάρισμα ή Κηφισιάς ή η Πανόρμου πρέπει να σκοτώσεις την ώρα σου και με το κινητό πρέπει να μιλήσεις με πολύ κόσμο, οπότε με τους εραστές επεκτείνεις τον κύκλο των γνωστών σου.


Οι αναγνώστριες του βιβλίου που χάρηκαν τη δραματοποίηση του αγαπημένου τους oeuvre θα πρέπει να αποδιοργανώθηκαν βλέποντας τους ήρωές τους επιχρωματισμένους, σε μπεζ αποχρώσεις ­ χτισμένους δηλαδή με κουβάδες μέικ απ. Οσο για τη δράση του σίριαλ, πόσες βόλτες να κάνεις ως τη κουζίνα κατά τη διάρκεια του επεισοδίου με την πεποίθηση ότι ξαναγυρίζοντας κάτι θα έχει αλλάξει ­ το μόνο που έχει αλλάξει είναι ότι τώρα λέει κάποιος άλλος την περίφημη ατάκα «θες έναν καφέ;».




Η Μαρία Τζομπανάκη αυτοβιντεοσκοπείται κάθε τόσο λέγοντας στην κάμερα για τα σιδεράκια που είχε μικρή στα δόντια της ή πέφτει σε αυτοΰπνωση λέγοντας στην κάμερα φράσεις όπως «η ζωή αλλάζει άλλοτε για καλό, άλλοτε για κακό». Πώς λέμε το σίριαλ θα πάει καλά, ή θα πάει άπατο. Σ’ αυτή την ερώτηση τι θα απαντήσει στην αυτοβιντεοσκόπησή της η ηρωίδα; Ε; τι;


Με φόρα (στη μεγάλη κατηφόρα)


Κυριακή απόγευμα και ο τηλεθεατής που πέφτει με φόρα σ’ αυτό το «μουσικοχορευτικό σόου» αισθάνεται ότι πιθανόν έφαγε λίγο παραπάνω κατσικάκι και τον πείραξε ή πως η γυναίκα του προσπαθεί να τον δηλητηριάσει και αυτές οι παραισθήσεις που βλέπει στην τηλεόραση είναι τα πρώτα σημάδια της απόπειρας ανθρωποκτονίας ή ότι πρέπει να πάει σε ψυχίατρο με διαταραχές πανικού.


Τα δύο πάνελ, με άνδρες το ένα και γυναίκες το άλλο και από πίσω τους μαινόμενοι λυκειόπαιδες, διαγωνίζονται για το ποια ομάδα θα μας κάψει περισσότερα εγκεφαλικά κύτταρα. Επώνυμοι όπως ο παλαιστής του κατς και ηθοποιός Απόστολος Σουγκλάκος, η ηθοποιός ξεχαστέων σίριαλ Μάγδα Τσαγκάνη και ο κομμωτής Τρύφωνας Σαμαράς (για να αναφέρουμε τους σταρ) τραγουδάνε σε μικρόφωνα που έχουν επένδυση από γουνάκι με τη φωνή της Λίντα Μπλερ όταν καταλαμβανόταν από τον εξαποδώ στον «Εξορκιστή», σχηματίζουν χορωδία ερμηνεύοντας όλοι μαζί σουξέ στα οποία αντικαθιστούν ένα γράμμα των λέξεων με κάποιο άλλο, διαφημίζουν με αυτοσχεδιασμούς ποδήλατα ή πίτσες και απαντούν σε κουίζ όπως: Ποιος δήλωσε «θα ήθελα να κάνω έρωτα σε φούρνο μικροκυμάτων»: α) ο Απόστολος Γκλέτσος, β) η Δήμητρα Αιγινήτη, γ) η Αντζελα Ευριπιώτη; Εμείς οι θεατές καλούμαστε να τηλεφωνήσουμε για να δηλώσουμε ποια ομάδα προτιμάμε. Εκείνη τη στιγμή θυμώνεις με τον εαυτό σου που δεν έχει μεριμνήσει για κάτι τέτοιες στιγμές να έχει το τηλέφωνο ενός παπά-εξορκιστή από τον Αϊ-Γιάννη τον Καρέα για να τον στείλεις στον τόπο της μαζικής δαιμονοπληξίας με έναν τόνο αγιασμό.




* Η Αννίτα Πάνια ταυτίζεται με τον θεατή και κυκλοφορεί περισσότερο ενοχλημένη από ποτέ για την παγίδα στην οποία έπεσε. Μπήκε σε λάθος στούντιο και όταν πήγε να το σκάσει αλλόφρων βρήκε τις πόρτες κλειδωμένες. Η περιέργεια έφαγε τη γάτα.


* Ο Βλάσης Μπονάτσος τραγουδάει φυσικά το τραγούδι του φινάλε της Κυριακής ­ ήταν ­ «Αλαλούμ αλαλούμ / άλλη γλώσσα μιλάμε / μάζεψέ τα να πάμε, πιο καλά στο Χαρτούμ». Μην ανησυχείτε, είμαστε ήδη στο Χαρτούμ και ακόμη παραπέρα.


ΕΤ3 (η γειτονιά μας)


Αισθάνεσαι τόση οικειότητα με τα μικροσκοπικά στούντιο, τους παρουσιαστές της διπλανής πόρτας, την καθημερινότητα των συνεντεύξεων, που σου ‘ρχεται να χτυπήσεις την οθόνη για να ζητήσεις λίγη ζάχαρη ή να τους δώσεις ένα πιάτο με σπανακόπιτα.


Καλημέρα ζωή (θλίψη καλημέρα)


Ο Σοφοκλής πριν από πολλά χρόνια έγραψε τον «Οιδίποδα», μια τεράστια θεατρική επιτυχία. Ο Νίκος (Φώσκολος), επηρεασμένος από τον συνάδελφό του, δίνει μια νέα εκδοχή του οιδιπόδειου στη σειρά «Καλημέρα ζωή», που θα έκανε τον προκάτοχό του να πρασινίσει από τη ζήλια του. Μια μητέρα είναι υστερικά ερωτευμένη με τον γιο της, ο οποίος κάνει το λάθος να ερωτευθεί μια όμορφη συνομήλική του. Η μητέρα του, έξω φρενών γι’ αυτό το ειδύλλιο, κάνει οτιδήποτε για να τον χωρίσει ­ δηλαδή πηγαίνει στη μητέρα της και της δίνει εκατομμύρια για να συνετίσει την κόρη της, την βρίζει που παθαίνει εγκεφαλικό με αυτή την προσφορά, συναντά την αγαπημένη του γιου της και την κάνει πέντε πεντάρες, επίσης πέντε πεντάρες κάνει και τον γιο της, βάζει τον αδελφό της αστυνομικό να πιάσει τον θείο της κοπέλας, επίσης αστυνομικό, για να του βάλει ρουφιανιές για το ποιόν της ανιψιάς του που είναι η αγαπημένη του γιου της τρελής. Η τρελή μητέρα βυσσοδομεί με κάθε δυνατό τρόπο και αντί το περιβάλλον της να την οδηγήσει στη «Γαλήνη» για ψυχιατρική παρακολούθηση, την αντιμετωπίζει ως μια μητέρα με αδυναμία στον κανακάρη της. Ωσπου το θολωμένο μυαλό της μηχανεύεται το σατανικό σχέδιο που θα γλιτώσει τον γιο της από τη δεκαοκτάχρονη αντίζηλό της. Προσδεθείτε, απογειωνόμαστε: Η μητέρα της αγαπημένης του γιου της σε νεαρή ηλικία έχασε το μωρό της στην κλινική όπου γέννησε. Ετσι, η διαταραγμένη μητέρα δηλώνει ότι αυτό το μωρό το αγόρασε η ίδια και το μεγάλωσε σαν δικό της παιδί. Αρα; Αρα το ζευγάρι των νέων είναι αδέλφια, οπότε πρέπει να χωρίσουν. (Η συνέχεια στο επόμενο.)


Καταλαβαίνουμε όλοι γιατί ο Σοφοκλής δεν θα ήταν ένας καλός δημιουργός σαπουνόπερας. Γιατί δεν μπορεί να καταγράψει την πραγματικότητα γύρω του. Το «Καλημέρα ζωή» θίγει ένα καυτό θέμα όπου οι θεατές του ταυτίζονται, γιατί κάθε ελληνικό σπίτι ζει μια τέτοια τραγωδία, άλλο που δεν βγαίνει στην επιφάνεια.




* Παράλληλα με την ιστορία της ψυχοπαθούς μητέρας εξελισσόταν και άλλη ιστορία, όπου οι διωκτικές αρχές κυνηγούσαν τον Θεριστή, έναν τύπο που σκότωνε τους εργολάβους πολυκατοικιών που έπεσαν στους σεισμούς ­ τον έπιασαν, αν ανησυχείτε. Ολα σημειωτέον συμβαίνουν σε ένα αστυνομικό τμήμα και όλο το σίριαλ είναι βασισμένο σε ιστορίες αστυνομικών, σαν να είναι προσφερόμενο από το «100». Η ευφυΐα των αστυνομικών και η σχέση τους με την πραγματικότητα είναι το είδος της σχέσης που μπορεί να έχει η Μαντόνα με τον Πάπα.


Κάτι τρέχει με τους δίπλα (απολύτως τίποτε)


Κάτι τρέχει με τους δίπλα; Το μόνο που ίσως τρέχει είναι το καζανάκι του μπάνιου και ακούγεται και στο δίπλα διαμέρισμα καθ’ ότι μεσοτοιχία. Στην περίπτωση αυτής της σειράς έχουμε τη μοντέρνα άποψη της κωμωδίας, που σημαίνει: 1) Εναλλακτικό χιούμορ, δηλαδή δύο ζευγάρια σε διπλανά διαμερίσματα με χιαστί απιστίες. Επιπλέον, για να είναι σίγουρος ο σεναριογράφος ότι οι ήρωες είναι μοντέρνοι κάνει μια παραλλαγή από άλλους μοντέρνους ήρωες άλλων μοντέρνων σειρών.


2) Εχει μοντέρνα επαγγέλματα, όπως ζωγράφο, γιάπη, οικιακά και καθηγήτρια της Παντείου.


3) Είναι μοντέρνα σειρά γιατί τα σπίτια των ηρώων έχουν περισσότερα τετραγωνικά από τα συμβατικά σίριαλ. Διαθέτουν πισίνα και έχουν σιντριβάνι στο μπαλκόνι. Παρ’ ότι σύγχρονες κατασκευές και τριζάτες μεζονέτες (δύο πατώματα), ο εργολάβος μάλλον έκλεψε στα υλικά γιατί η μεσοτοιχία είναι τσιγαρόχαρτο και ό,τι κάνει κάθε ζευγάρι στην κρεβατοκάμαρα ακούγεται στους δίπλα. Ετσι, με ένα μικρόφωνο στο χέρι η σύζυγος του ενός ζευγαριού τραγουδάει το «Θα μελαγχολήσω» της Γαρμπή για να την ακούσει στη δίπλα κρεβατοκάμαρα ο παράνομος εραστής της.


4) Είναι σύγχρονο το σίριαλ γιατί φοράνε κάζουαλ φίρμες, οι άνδρες κυκλοφορούν ημίγυμνοι και οι γυναίκες με ντιζάιν ντεκολτέ.


5) Τα σπίτια έχουν κομπιούτερ.




Οι ηθοποιοί του νέου κύματος Ρένος Χαραλαμπίδης και Κλέων Γρηγοριάδης και οι κυρίες τους στην απονενοημένη προσπάθεια να διασώσουν τα κείμενα τα κοροϊδεύουν. Αυτή η ερμηνευτική προσέγγιση έχει το εφέ τού να παρακολουθείς ένα ελληνικό σίριαλ σαν να είναι μεταγλωττισμένη βραζιλιάνικη σειρά.


Μη μαδάς τη Μαργαρίτα (δεν μας βλέπουνε, μας βλέπουνε, δεν μας βλέπουνε…)


Τα καλά νέα: Η κωμική αυτή σειρά δημιουργήθηκε για να καταπολεμήσει την ανεργία των ηθοποιών.


Τα καλύτερα νέα: Ηρθε η ώρα να ζητήσουμε δημόσια συγγνώμη από τους Ταμτάκο, Μάρκο Λεζέ, Καίτη Φίνου, Κώστα Τσάκωνα, Τάσο Περζικιανίδη, αναγνωρίζοντάς τους έστω και αργά τη συμβολή τους στην αβάν γκαρντ προσέγγιση της υποκριτικής, μιας και οι ηθοποιοί της τσουρομαδημένης «Μαργαρίτας» έχουν στείλει την ηθοποιία για τσιγάρο και αυτή δεν επέστρεψε ποτέ.


Τα κακά νέα: Προβάλλεται ακόμη!


* Η Βάνα Πεφάνη (ηθοποιός!) κυκλοφορεί με τα μαλλιά σφουγγαρίστρα (εκτός μόδας, εκτός εποχής, εκτός νόμου), μιλάει σαν νυμφομανής Σουβλίτσα και επιτίθεται σε οτιδήποτε δεν είναι καρφωμένο στο πάτωμα με σεξουαλικές διαθέσεις, φορώντας (πλύνε-βάλε) ένα δικτυωτό καλσόν 24 ώρες το 24ωρο.


* Το μέικ απ των ηθοποιών ταιριάζει απόλυτα με τα παλ μπεζ χρώματα των ντεκόρ, τόσο πολύ που νομίζεις κάποια στιγμή ότι το κοντραπλακέ μιλάει.


* Με ατάκες του τύπου «να ανάψεις το βράδυ κεριά για να αναδειχτούν τα εσώρουχά σου» συμβουλεύει η μητέρα την κόρη.


* Στο τέλος της «κωμικής» σειράς δείχνουν τα παρασκήνια του γυρίσματος με τα σαρδάμ, τα λάθη, τα αστεία, με τα οποία υποτίθεται θα γελάσουμε, αφού το ίδιο το σίριαλ απέτυχε παταγωδώς. Ε, λοιπόν, οι γκάφες των γυρισμάτων σού δημιουργούν κράμπες κατάθλιψης ­ «πού έχω βάλει, Θεέ μου, τα Atarax;».


Ιντερμέτζο


Δεν έχετε την ψευδαίσθηση κάθε φορά που βλέπετε τους τίτλους της εκπομπής «Με τα μάτια της Ελλης» ότι η Ελλη Στάη υπέκυψε στις σειρήνες της διαφήμισης διαφημίζοντας έγχρωμους φακούς επαφής μιας χρήσεως ή κολλύριο για κουρασμένα μάτια; ή μήπως είναι κοινωνικό μήνυμα με την προτροπή να γίνουμε δωρητές ματιών;


In and out (by Αδελφές Κανονίδου)


Εκπομπή που παρουσιάζει κέντρα διασκεδάσεως, κοσμικά γεγονότα και συνεντεύξεις. Δηλαδή: Δύο μοντέλα πηγαίνουν στα εγκαίνια του κλαμπ «Ναυάγιο» και μιλάνε με τους ιδιοκτήτες. Παρακολουθούν επιδείξεις μόδας εσωρούχων μιας χρήσεως. Κάνουν πάρτι για την ονομαστική τους γιορτή και έχουν καλεσμένους σταρ όπως η Ελλη Αγγελιδάκη, ο Γιώργος Χειμωνέτος, ο Δημήτρης Μάρκος, ο Χάρης Κινατζής και ο Σπύρος Μπιμπίλας («εύχομαι να βρείτε έναν τρόπο για να ξεχωρίζετε»). Οι αδελφές Κανονίδου δυστυχώς δεν υποτιτλίζονται και έτσι χάνουμε κάτι από την ευστροφία τους. Χαιρόμαστε όμως που συνεννοούνται μεταξύ τους, έστω κι αν αυτό συμβαίνει μόνο και μόνο επειδή είναι δίδυμες.




Σε ένα ταξίδι τους στην Τυνησία οι ντόπιοι προσέφεραν σε κάποια από τις δύο μερικές καμήλες, ως δώρο γάμου. Η προσφορά απερρίφθη γιατί οι καμήλες δεν γνώριζαν τη γλώσσα τους.


Πρωινές εκπομπές (IQ σε ελεύθερη πτώση)


Και κάθε πρωί πάλι προς τη λόξα τραβούν. Και η Ελένη Μενεγάκη καλεί τους συνεργάτες της να διαφημίσουν τα ρεπορτάζ τους και τις νοικοκυρές να επιλέξουν μεταξύ των κάτωθι: α) πρωινό σεξ, καλύτερη διάθεση; β) πόνος και σεξ, μήπως πονάτε ακόμη;, γ) πού έραψε το μανίκι της η Μαρινέλλα, ή πώς να ντύνεστε σέξι, δ) γιατί οι μαθητές ερωτεύονται τους καθηγητές τους, σχέσεις εξουσίας ή θαυμασμού;


Οταν όλα προβάλλονται, η Τάρια Μπούρα, που ειδικεύεται σε θέματα όπως «οι χίλιες χρήσεις του κραγιόν», «μαύρο ή κόκκινο το χρώμα της φετινής σεζόν;» και άλλα παρόμοια υπαρξιακά ζητήματα μόδας, ρίχνει την ιδέα για ένα επόμενο ρεπορτάζ: «Γιατί δεν μακραίνουν τα φρύδια;». Ακόμη και οι μετρ της επιθεώρησης θα αισθάνονταν αμηχανία αν έβλεπαν τους τίτλους των ρεπορτάζ σε ανταγωνιστική επιθεώρηση.


Η Κατερίνα Λάσπα από την άλλη βρίσκεται στο απόγειο της έμπνευσης και βάζει χορευτές-γυμναστές να την κυνηγούν ντυμένοι χιμπατζήδες, ενώ η Γιάννα Νταρίλη που υποδύεται την Τζέιν ψάχνει την Τσίτα.


Η χαρά της νοικοκυράς συμπληρώνεται από δύο μεγαλοκοπέλες στην ΕΤ1, οι οποίες βρίσκονται σε κατατονία. Η Δάφνη Μπόκοτα και η Εύα Ντελιδάκη περιτριγυρισμένες από ανθοδημιουργίες κάθονται σε έναν καναπέ και κουβεντιάζουν ό,τι πιο βαρετό μπορούν να σκεφθούν με ύφος λες και βρίσκονται σε καταστολή. Πάντως είναι η μόνη πρωινή εκπομπή που δεν έχει σπόνσορα ινστιτούτο αδυνατίσματος καθ’ ότι οι παρουσιάστριες θα αποτελούσαν ζωντανή αντιδιαφήμιση.




* Η Τάρια Μπούρα προτείνει διασκέδαση. Πού; Μα, στις Φιγούρες στα Καμίνια.


* Η Λάσπα βάζει στόχο στο μέτωπο του συνεργάτη της και του πετάει βελάκια.


* Οι μαύροι Ελληνες είναι από επιμειξία;, ρωτάει η Εύα Ντελιδάκη. (Οχι, πώς της πέρασε απ’ το μυαλό. Μετανάστες απ’ τα Τρίκαλα είναι).