Στη λύση της διαμεσολάβησης καταφεύγει το ελληνικό γραφείο του διαδριατικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου TAP (Trans Adriatic Pipeline). Ειδικότερα, εχθές απεύθυνε πρόσκληση διεξαγωγής συν-διαμεσολάβησης προς τον Αγροτικό Σύλλογο Καβάλας και τη Συντονιστική Επιτροπή Πολιτών Καβάλας προκειμένου να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση με την τοπική κοινωνία, η οποία αντιδρά στην όδευση του αγωγού στη θέση Τενάγη Φιλίππων Καβάλας.

Tο πρόβλημα, το οποίο παραμένει χρόνια σε εκκρεμότητα, αφορά στην υλοποίηση του αγωγού σε ένα τμήμα μήκους 10 χιλιομέτρων. Η υπόθεση, μετά από πολλές αναβολές, εκδικάστηκε τελικά στις αρχές του μήνα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας και η απόφαση εκτιμάται ότι δεν θα είναι έτοιμη πριν το καλοκαίρι.
Όμως, το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς αυτά τα δέκα χιλιόμετρα, όπως είχε τονίσει και προ ημερών μιλώντας σε δημοσιογράφους η γενική διευθύντρια του TAP κ. Κατερίνα Παπαλεξανδρή.
Έτσι, προκειμένου να «τρέξουν» οι διαδικασίες, ο ΤΑΡ πρότεινε τη διεξαγωγή διαμεσολάβησης, όπως προβλέπεται από το νόμο, με τη συμβολή ανεξάρτητων, διαπιστευμένων διαμεσολαβητών που θα αναλάβουν να διεξαγάγουν τη διαδικασία για να βοηθήσουν τα δύο μέρη να διευθετήσουν τις μεταξύ τους διαφωνίες, ώστε να επιτραπεί η έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων. Η διαμεσολάβηση αποτελεί μια σύντομη και απλή διαδικασία, που έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε παρόμοιες περιπτώσεις, στην οποία κάθε μέρος καλείται να παρουσιάσει τη θέση του.
Οι τοπικοί φορείς και η δημοτική αρχή της Καβάλας αντιδρούν στην όδευση του αγωγού καθώς, όπως υποστηρίζουν, απειλείται και πρέπει να προστατευτεί η περιοχή του Τυρφώνα των Τεναγών και του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, αλλά και η υψηλής αξίας αγροτική γη.
Συνολικά, τα έργα κατασκευής κατά μήκος της όδευσης του ΤΑΡ προχωρούν κανονικά. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα 2/3 της κατασκευής, συμπεριλαμβανομένων και 40 χλμ. από τα 51 χλμ. που διέρχονται από την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας. Συγκεκριμένα, έχει διανοιχθεί η ζώνη εργασίας σε περισσότερα από 530 από τα συνολικά 550 χλμ. που είναι η συνολική όδευση του αγωγού επί ελληνικού εδάφους. Παράλληλα, σύμφωνα με ανακοίνωση του TAP «περισσότερα από 280 χλμ. γης βρίσκονται στη φάση της σταδιακής αποκατάστασης, ενώ έχουν υπογραφεί τα πρώτα Πρωτόκολλα Εξόδου που σηματοδοτούν την επιστροφή της γης στους ιδιοκτήτες και χρήστες της για την επανέναρξη των αγροτικών τους εργασιών».
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει δοκιμαστική λειτουργία του αγωγού το 2019 και πλήρη εμπορική λειτουργία του το 2020, στην περίπτωση που επιλυθεί εγκαίρως η εκκρεμότητα με την όδευση του αγωγού στην περιοχή της Καβάλας.
Ο αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Νότια Ιταλία. Από τις ακτές της Ιταλίας το αέριο της Κασπίας μπορεί να φτάσει στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Βρετανίας, της Ελβετίας και της Αυστρίας. Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).