Η νέα Γενική Νομοθεσία Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, γνωστή μας ως GDPR, δεν σημαίνει μόνο έναν σωρό μηνυμάτων στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο. Συγχρόνως, αναδεικνύεται, όσο κι αν αυτό μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει εμφανές στους περισσότερους από εμάς, σε μοχλό καινοτομίας, όχι μόνο για τους τεχνολογικούς κολοσσούς, αλλά και για μικρότερες επιχειρήσεις που συλλέγουν και αξιοποιούν προσωπικά δεδομένα.
Η νέα έρευνα της EY Growth Barometer: Europe χρησιμοποιεί το GDPR ως ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα που εξηγεί τη μεταστροφή των ευρωπαϊκών μεσαίων επιχειρήσεων στην καινοτομία, που φτάνει μέχρι και το πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ενα πεδίο που μέχρι την προηγούμενη αντίστοιχη έρευνα του 2017 άφηνε σχεδόν αδιάφορες της ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα, σε συνδυασμό με το νέο πλέγμα νομοθεσίας που αναπτύσσεται για την αποφυγή νέων «απειλών», φέρνουν στην επιφάνεια νέες υπηρεσίες και προκλήσεις για τις ευρωπαϊκές μεσαίες εταιρείες.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι οι κυβερνητικοί κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τους κινητήρες ντίζελ έχουν επιταχύνει τις καινοτομίες στα ηλεκτρικά οχήματα (EVs). Οι δήμαρχοι του Παρισιού, της Μαδρίτης, της Αθήνας και του Μεξικού συμφώνησαν να απαγορεύσουν τα οχήματα ντίζελ από τα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2025. Η Κίνα δήλωσε επίσης ότι θα απαγορεύσει όλα τα αυτοκίνητα εκτός από τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά, αλλά δεν έχει ακόμη καθορίσει χρονοδιάγραμμα για αυτή την απαγόρευση.
Η μεγάλη στροφή προς τη ρομποτική
Μόλις πέρυσι, το 70% των επικεφαλής ευρωπαϊκών μεσαίων επιχειρήσεων δήλωσαν ότι δεν θα υιοθετήσουν ποτέ αυτοματοποίηση ρομποτικών διεργασιών (RPA). Στον αντίποδα, εφέτος, ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό, της τάξεως του 75%, δηλώνει ότι είτε έχει ήδη υιοθετήσει ή πρόκειται να υιοθετήσει την τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence –AI) μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Επίσης, το 97% αναφέρει ότι σχεδιάζει να υιοθετήσει την τεχνητή νοημοσύνη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, καθιστώντας την περιοχή πρωτοπόρο στην ενσωμάτωση των γνωστικών τεχνολογιών και της μηχανικής μάθησης (machine learning).
Σημαντικό στοιχείο όμως σε όλο αυτό είναι ότι ενώ οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί τη σημασία της υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών, είναι πολύ περιορισμένες εκείνες που συνδυάζουν τη στροφή που παρατηρείται με την ανάλογη στρατηγική για την καταπολέμηση των επερχόμενων κυβερνοαπειλών. Μόλις το 7% των διευθυντικών στελεχών του δείγματος της έρευνας της EY επενδύει στην τεχνολογία για τη μείωση των κυβερνοαπειλών και μόλις το 5% θεωρεί ότι οι απειλές στον κυβερνοχώρο αποτελούν βασικό εμπόδιο για την ανάπτυξη.
Η επιταχυνόμενη ψηφιοποίηση των πάντων σε παγκόσμιο επίπεδο, σε συνδυασμό με τον καθοριστικό ρόλο σε αυτόν τον τομέα της Κίνας και της Ινδίας, αυξάνει εκθετικά και την παγκόσμια ανάγκη για διαφορετικά ταλέντα με ισχυρές ψηφιακές δεξιότητες. Οι μεσαίες επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο επαναπροσανατολίζουν τις στρατηγικές τους για να προσαρμοστούν σε αυτές τις μετατοπίσεις.

HeliosPlus