H Smart υπόσχεται εδώ και πολλά χρόνια, ότι, τα μοντέλα της πρωτίστως έχουν τον ρόλο του ευέλικτου μεταφορέα. Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 2,7 μέτρα – και την τετραθέσια έκδοση τα 3,5 μέτρα – τα μικρά, γερμανικά μοντέλα αποτελούν έναν αγχολυτικό δρομέα της πόλης. Σαφώς, όταν στα χέρια σου έχεις την έκδοση Brabus τότε αμέσως διαπιστώνεις ότι το μενού των διαδρομών μπορεί να αλλάξει.

Η Brabus, ως έναν μετρ βελτιωτικός οίκος μπορεί να μεταμορφώνει τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας προσδίδοντας σπορ χαρακτηριστικά. Στην περίπτωση του Forfour ο βελτιωτικός οίκος άλλαξε πρωτίστως την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλο – στους προφυλακτήρες, την εξάτμιση, με ζάντες 17 ιντσών κ.α – ενώ αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του. Η καμπίνα του μπορεί με άνεση να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες, ενώ η πρακτικότητα είναι διάχυτη και όπλο τις θήκες για μικροαντικείμενα.

Ο χώρος αποσκευών των 185 λίτρων είναι ικανοποιητικός, αν έχουμε υπόψη μας ότι, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο πίσω τμήμα. Ιδιαίτερα εργονομική είναι η θέση οδήγησης, το μικρό, τριάκτινο τιμόνι συμβάλλει σε αυτό ενώ ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται για όλα από την κεντρική οθόνη που διαθέτει όλες τις τελευταίες δυνατότητες σύνδεσης και σύστημα πλοήγησης.

Το σπορ προφίλ των επιδόσεων οφείλεται στον τρικύλινδρο κινητήρα των 0,9 λίτρων – 898 κ.εκ. – που με τις …ευλογίες της Brabus η ιπποδύναμη του αυξήθηκε κατά 19 ίππους. Έτσι, το σεταρισμένο μοτέρ αποδίδει 109 ίππους με ροπή 170 Nm, που μετατρέπουν το «αθώο» μικρό αυτοκίνητο πόλης σε έναν πύραυλο για τις αστικές διαδρομές. Σε επιτάχυνση τα 0-100χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε 10’’ ενώ η τελική του αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.

Σε κατανάλωση, η smart αναφέρει ότι η κατανάλωση καύσιμου είναι στα 4,6 λίτρα/100χλμ. αν και σε κυκλοφοριακές συνθήκες ξεπερνά τα 5,5 λτ/100χλμ. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με το γρήγορο αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που υπόσχεται στην επιλογή S(Sport) ακόμη πιο σβέλτες αλλαγές έως και 40%. Στο ταμείο του Smart forfour Brabus απευθύνεται σε οδηγούς που έχουν τη διάθεση να αφαιρέσουν από τον λογαριασμό τους κάτι παραπάνω από 24.000 ευρώ, αποκτώντας το πιο γρήγορο μικρό για αστικές και όχι μόνο διαδρομές.